Renuntarea la cumparare

1.   Cadrul legal

Conform Ordonantei de Urgenta Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate la distanta:

Consumatorul are dreptul  de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 din O.U.G Nr.34/2014, in termen de 14 zile incepand de la ziua in care intra in posesia fizica a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator.

Se recomanda ca produsul returnat sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit).

 

2.   Exceptiile

Nu pot fi denuntate contractele care au ca obiect furnizarea urmatoarelor categorii de produse:

a. Produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri (nesemnalate ca si defecte estetice in primele 48 de ore de la receptionarea produsului). Produsul nou se livreaza dupa primirea si verificarea celui returnat intr-un termen de maxim 14 zile. Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.

b. Software, licente desigilate (Sisteme de operare, aplicatii, antivirusi etc.)

c. Produse marca Apple (iPhone / iPad / iPod etc) al caror software a fost activat;

d. Produse aduse pe comenzi speciale/customizate – CTO

e. Furnizarea de continut digital care nu este livrat pe un suport material, daca prestarea a început cu acordul prealabil expres al Cumparatorului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat cunostinta de faptul ca îsi va pierde dreptul la retragere.

Pentru produsele returnate folosite se va face diminuarea valorii conform OUG 34/2014, art. 14, alin. 3
 

Reguli pentru returnarea produselor

In cazul in care un client doreste sa returneze un produs care se incadreaza intr-una dintre situatiile prezentate mai jos, clientul are obligatia de a instiinta in prealabil Magazinul online Noumax (iTrade Integrated Systems SRL) in scris prin e-mail la adresa: [email protected].

Un client al Magazinului online Noumax poate solicita returnarea produselor in urmatoarele situatii:

  • in cazul in care produsul nu este conform cu specificatiile prezentate pe site. Daca produsul comandat se dovedeste a nu fi conform cu specificatiile prezentate pe site, clientul poate solicita returnarea acestuia pentru inlocuire sau rambursarea integrala a contravalorii. Daca se agreeaza inlocuirea cu un produs de o valoare mai mare, clientul va plati diferenta. Daca valoarea produsului inlocuitor este mai mica, clientul va primi o rambursare partiala pana la valoarea produsului inlocuitor. Costurile de retur si de transport pentru produsul inlocuitor, daca este cazul, sunt suportate de iTrade Integrated Systems SRL.
  • in cazul in care clientul doreste sa renunte la cumparare in termen de 10 zile.

Conform OG 130/2000 privind regimul juridic al contractelor la distanta (aprobata cu modificari prin Legea 51/2003), un consumator poate renunta la cumparare (prin denuntare unilaterala a contractului) in termen de 10 zile de la primirea produsului comandat la distanta.

„Art. 7. – (1) Consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 10 zile lucratoare, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor […]”

„Art. 10. – Consumatorul nu poate denunta unilateral urmatoarele tipuri de contracte, cu exceptia cazurilor in care partile au convenit altfel: […]

b) contracte de furnizare de produse sau servicii al caror pret depinde de fluctuatiile cursurilor pietei financiare care nu pot fi controlate de comerciant;

c) contracte de furnizare a unor produse executate dupa specificatiile consumatorului sau a unor produse distinct personalizate, precum si a acelora care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid;

d) contracte de furnizare a inregistrarilor audio, video sau a programelor informatice, in cazul in care au fost desigilate de catre consumator;”

Note

1. Definitia consumatorului.

in conformitate cu OG 130/200, un consumator este „orice persoana fizica care achizitioneaza, utilizeaza sau consuma produse ori beneficiaza de prestarea unor servicii, in afara activitatii sale profesionale, in baza unui contract incheiat cu un comerciant, in conditiile prezentei ordonante;”

Prin urmare, clientii persoane juridice nu beneficiaza de dreptul de denuntare unilaterala a contractului.

2. Suportarea cheltuielilor de transport

Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, folosind acelasi serviciu de curierat cu care s-a facut expedierea.

3. Termenul de returnare a contravalorii comenzii

iTrade Integrated Systems SRL va inapoia contravaloarea comenzii in cel mult 30 de zile de la data denuntarii in scris a contractului. Suma inapoiata nu include cheltuielile de transport.

4. Starea produsului returnat:

Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit).

Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca nou, iTrade Integrated Systems SRL isi rezerva dreptul de a solicita o taxa pentru readucerea in stadiul initial (daca este posibil) sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca second-hand sau, la optiunea clientului, de a reexpedia produsul, pe cheltuiala acestuia.

Aceste dispozitii se aplica conform O.G. 130/2000, in cazul achizitionarii de produse prin intermediul acestui site folosind tehnicile de comunicare la distanta.

Renuntarea la cumparare in mod repetat va putea fi considerata un abuz.